Klantonderzoek

Naast het inzetten van mystery shopping spelen volgens ons uw échte klanten ook een belangrijke rol om de klantervaring inzichtelijk te krijgen. Daarom hanteren wij ook een aantal onderzoeksmethoden waarbij uw bestaande klant centraal staat.



The Real Shopper

Bij deze unieke onderzoeksmethode worden bestaande klanten van uw organisatie of bedrijf ingezet als mystery shopper. Op deze manier wordt een vergelijking getrokken tussen wat bestaande vaste klanten ervaren (real shoppers) en wat klanten ervaren die voor het eerst binnenlopen (onze mystery shoppers). Waarderen nieuwe klanten bijvoorbeeld ook dezelfde unique selling points van uw organisatie of bedrijf die door bestaande klanten gewaardeerd worden?

Klanttevredenheidsonderzoek (KTO)

Vaak is het voor winkeliers, bedrijfsleiders en horecaondernemers niet exact bekend hoe klanten over hun bedrijf denken. Het is van groot belang om te weten hoe klanten tegen uw organisatie of bedrijf aankijken, waar zij tevreden over zijn en wat er volgens hen anders of beter zou kunnen. Dit kan zowel betrekking hebben op aspecten zoals sfeer, inrichting en netheid van de winkel, alsmede op de houding en het gedrag van uw personeel. Een op maat gemaakt KTO helpt u hierbij en door de praktische digitale tools van Confidas hebt u direct en altijd inzicht in de resultaten.

Lost Sales-onderzoek

Op het moment dat klanten besluiten niet tot aankoop over te gaan is het natuurlijk interessant om te achterhalen waar hem dat in zit. Lost Sales-onderzoek is hier een uitermate geschikte onderzoeksmethode voor. Enquêteurs van Confidas stellen uw verloren klanten direct na het verlaten van uw winkel of bedrijf een paar korte gerichte vragen. Dit kan u helpen bij het verkrijgen van meer inzicht in eventuele knelpunten en het omhoog schroeven van de klantervaring.

After Sales-onderzoek

Ook als klanten wél tot aankoop overgaan kan het relevant zijn om te weten waarom zij tot die keuze zijn gekomen. Welke factoren hebben de klantervaring positief beïnvloed? En is het incidenteel of bestaat er een kans dat zij een volgende keer terugkomen? En als het incidenteel is, wat is er dan voor nodig om het structureel te maken? Op dit soort vragen kan After Sales-onderzoek u antwoord geven.